Как да избегнем йо-йо ефекта? 

След достигането на мечтаното тегло, се появява проблема с възвръщането на старите килограми. В повечето случаи напълняването след диета се дължи на бактерии в храносмилателната система. Докато сте на хранителен режим, тези микроорганизми изпитват дискомфорт, защото не получават мазнините, на които иначе са свикнали. Затова когато приключите диетата, бактериите не могат да се наситят на мазнините, и се стига до напълняване. Освен това тези микроорганизми унищожават естествените съединения в храната, които улесняват горенето на мазнините. За да избегнете йо-йо ефекта, трябва да спазвате няколко прости правила. 

Не променяйте рязко хранителните си навици

Спазването на определена диета докарва стрес на организма, който иначе е привикнал към повечко количество и по-калорично ядене. В един момент все пак тялото ни привиква на този начин на хранене и не бива да го стресирате отново, като започнете рязко да си хапвате повече и по-разнообразно. Това е огромна грешка. Не спирайте определен вид храна от днес за утре. Този процес трябва да стане в продължение на няколко дни, като постепенно променяте както самите продукти, така и хранителните навици.


Заложете на плодове и зеленчуци

Съществуват вещества, под общото име флавоноиди, които насърчават клетките да изгарят мазнините, а не да ги натрупват. Те, както може би се досещате, се съдържат най-вече в плодовете и зеленчуците. Затова е хубаво да консумирате тези дарове от природата както в суров вид, така и под формата на фрешове.

Едно от тези полезни вещества е апигенин, което се съдържа в магданоза, целината, кервиза и чая от лайка. Другото е нарингенин, който може да си набавите чрез грейпфрута, портокалите, доматените люспи и водната мента.


Изберете си „мръсен ден“ 

Това, че вече не сте на диета, не значи, че трябва системно да приемате „забранени“ храни. Специалисти препоръчват това да се случва веднъж на 7 дена. Затова изберете си един ден от седмицата и го определете за „мръсен“, защото през него ще можете да си похапвате всичи онези вкусотийки, които така лесно се лепят на дупето. 


Спортувайте

Тривиално е, но е истина. Без спорт нещата трудно ще ви се получат. Не се примирявайта обаче само с тичане на пътеката, а заложете и на упражнения с тежести и спортове, които ще оформят тялото ви. Вече болезнено слабите тела не са на мода, а повдигнатото дупе не се постига с глад. 

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*